DKNY

Logo DKNY
Logo DKNY

Amerykańska branża mody jest bezlitosna. Przekonało się o tym wielu projektantów i wiele projektantek, przekonują się o tym również obecnie. Tylko nielicznym, najlepszym udaje się zaistnieć w szerszym świecie mody i sygnować swoim imieniem i nazwiskiem produkty, które następnie są pożądane na całym świecie, często stając się synonimem ekstrawagancji czy wyznaczając trendy. Jedną z osób, której udało się przebić jest amerykańska projektantka Donna Karan, urodzona w 1948 roku w nowojorskiej dzielnicy Queens. Zaangażowana w wiele projektów w świecie mody, w 1989 zapoczątkowała w Nowym Jorku label, znany szerzej pod nazwą DKNY, będący zlepkiem jej inicjałów i skrótu jednego z najbardziej znanych miast Stanów Zjednoczonych (Donna Karan New York). Donna Karan została zainspirowana do tego przedsięwzięcia przez swoją córkę i wraz z mężem postanowiła stworzyć DKNY jako markę nowoczesną, „trendsetterską”. Dla Karan DKNY miało łączyć w sobie komfort i luksus, co było celem dość trudnym do zrealizowania – i trzeba przyznać, że udało się jej to w pełni. W 2001 roku DKNY zostało wykupione przez francuskiego giganta odzieżowego, firmę Louis Vuitton. Pierwsze sklepy DKNY powstały w Londynie w 1997 roku i w Nowym Jorku dwa lata później. Obecnie na świecie istnieje prawie sto punktów sprzedaży tej marki, co podnosi znacznie jej ekskluzywność, a co za tym idzie – cenę. Na początku DKNY było marką tylko dla kobiet, jednakże w odpowiedzi na zapotrzebowanie ze strony mężczyzn Donna Karan zdecydowała się uruchomić również produkcję odzieży męskiej. DKNY to nie tylko odzież – można nawet zaryzykować stwierdzenie, że odzież DKNY jest tylko jedną częścią wśród innych, równie ważnych obszarów działalności, tworzących odnoszącą sukcesy całość. Pozostałe części to między innymi oprawki do okularów czy perfumy DKNY, których posiadanie wiąże się z odpowiednim prestiżem. Dodatkowo dostępne jest także obuwie marki DKNY, wszelkiej maści akcesoria czy nawet ubrania dla najmłodszych dzieci, skierowane zapewne głównie do bogatych rodziców. Jeśli tego byłoby mało, to DKNY ma w swojej ofercie również zegarki i biżuterię, co sprawia, że asortyment DKNY przedstawia się niezwykle bogato i wszechstronnie. Gdyby nie wysoka cena i niska dostępność, można by stwierdzić, że DKNY jest marką dla każdego i odpowiadającą na potrzeby każdego klienta. Jednakże w tej sytuacji niestety DKNY okazuje się towarem tylko dla najbardziej zamożnych.

Sklep DKNY:
P&C
AL. JANA PAWŁA II 82
01-501 WARSZAWA
+48 223233350